Для запису на прийом надішліть заявку

0

Калькулятор Очистити
Калькулятор порожній

Додати послуги можна в розділі ціни на послуги

Перейти до цін

Чи може виникати алергічна реакція після введення контрасту під час обстеження?

Чи може виникати алергічна реакція після введення контрасту під час обстеження?

Контрастування відіграє дуже важливу роль в радіологічних обстеженнях, а інколи є ключовим фактором для правильного встановлення діагнозу. Тому, для того, щоб оцінити стан внутрішніх органів, судин чи новоутворень, пацієнту вводять в судину контрастний препарат. 

Які бувають типи контрастів?

  1. Йодовмісні контрасти - які застосовують при комп’ютерній томографії.
  2. Гадолінійвмісні препарати - що використовують при магнітно-резонансній діагностиці. 

Йодовмісні контрасти на КТ бувають іонні та неіонні. Іонні контрасти - густіші по щільності, відносно крові, тому викликають більше побічних реакцій. 

В Медичному центрі Святої Параскеви використовують неіонні рентгеноконтрастні препарати, що зарекомендували себе як більш безпечні, та які дозволені Європейським агентством з лікарських засобів (ЕМА).

Гадолінійвмісні препарати на МРТ бувають лінійні та макроциклічні. 

Лінійні контрасти мають меншу силу зв’язування іону гадолінію при хелатуванні (очищенні від шкідливих часточок) та не рекомендовані для застосування в Україні. 

В Медичному центрі Святої Параскеви при МР-діагностиці застосовують макроциклічні гадолінійвмісні препарати, які є більш очищені та безпечніші в порівнянні з іншими контрастними речовинами. 

Які бувають алергічні реакції? 

В загальному алергічні реакції поділяють за ступенями важкості – легкий (бувають рідко), середній (бувають дуже рідко) та важкий (бувають вкрай рідко) ступені.

Алергічні реакції на КТ-контраст зазвичай бувають у пацієнтів, які мають алергію на йод. Вони можуть проявлятися у вигляді кропив’янки, почервоніння шкіри чи свербіння рук, шиї, спини, тощо. В основному такі симптоми зникають самостійно та не потребують додаткових втручань. 
Побічні реакції на введення контрасту при МРТ можуть виникати у пацієнтів, які мають індивідуальну непереносимість до компонентів контрастного препарату. Характеризуються вони головокружінням, відчуттям нудоти, жаром у всьому тілі. Такі алергічні реакції, легкого ступеню, не потребують медикаментозного корегування, та зникають самостійно.

Безпека під час проведення будь-яких медичних процедур в Медичному центрі Святої Параскеви є нашим ключовим приорітетом. Це стосується також і введення контрасуючих речовин перед процедурами КТ та МРТ. Перед обстеженням кожен пацієнт підлягає огляду в лікаря анестезіолога, який проводить опитування та детальний збір алергологічного анамнезу (з’ясовує чи були алергічні реакції в минулому). Це дозволяє лікарю анестезіологу вжити усі необхідні заходи, для попередження появи можливих алергічних реакцій після введення контрасту. По завершенню процедури, пацієнти знаходяться під спостереженням до 30-ти хвилин (для моніторингу стану та надання медичної допомоги у разі потреби).

У випадку появи середнього чи важкого ступеню алергічної реакції, лікар анестезіолог вживає відповідних заходів, керуючись наказом МОЗ України  № 432. 

Підсумовуючи, можна із впевненістю сказати, що застосування контрастних речовин в сучасній радіологічній практиці є необхідним та суттєво підвищує ефективність проведення обстежень. 

Використання кращих контрастних препаратів, які рекомендовані ЕМА та дозволені МОЗ України, спрямовані на мінімізацію виникнення алергічних реакцій після контрастування. Саме тому в Медичному центр Святої Параскеви дотримуються усіх протоколів підготовки, ведення та спостереження за пацієнтом після процедури КТ чи МРТ з контрастом, щоб забезпечити максимальну безпеку для пацієнта.